I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 6 January 2014

Korea Day 3: Itaewon, 63 Building, Hangang Park, Hello Kitty Cafe

anyeong~~
Berhari -hari sebnarnya nak siapkan perjalanan percutian kat Seoul ni. uuuu
Tulis blog bukan senang, kena betul2 ade free time. huhu
Okay..now let's continue to our trip on day 3~~~
As usual, kami memang akan memulakan perjalanan awal2 pagi lagi.
Dalam pukul 8 lebih macam tu kami dah start gerak ke stesen subway.
Nasib baik GH yang kami pilih mmg dekat dengan Sinchon station.
Jalan kaki dalam 4 minit pun dah boleh sampai.
Our first destination pada hari ke-3 ni ialah ke kawasan orang Islam iaitu.. Itaewon!!
Kawasan ni memang senang kalau nak cari makanan Halal. Tapi harganye boleh tahan mahal la rasanye.
Ni berdasarkan apa yang junior kami bagitahu.
Dalam pukul 9 lebih, kami dah sampai ke stesen subway di Itaewon.
So, tempat first yang kami tuju, mestilah satu-satunya masjid di Korea!
Disebabkan pagi, banyak restoran2 yang belum dibuka. Uuuuuu
Melepas nak makan nasi kat sini...
Dalam perjalanan ke masjid Itaewon from subway, agak lama sebenarnya. dalam 20-30 minit kot.
Kawasan Itaewon ni sangat berbukit. So, penat jugakla hiking untuk cari masjid tu. Ditambah pula keadaan yang sangat sejuk masa tu. Dalam 0 celcius and angin pun agak kuat.
Tapi, last2 jumpala masjid tu, yang rasa letih tadi pun hilang bila tengok masjid yang dibina di kawsan ni,,

banyak sangat tangga kat masjid ni. nak naik ambil gambar pun penat.haha

Kawasan dalam masjid. Tempat solat untuk wanita di tingkat atas.

tingkat bawah skali masjid

Restoran-restoran kat kawasan ni memang dekat2. So, banyak pilihan la nak makan kat kedai mana. Unfortunately, masa kami datang ni awal sangat, so banyak kedai tutup. ><

Disebabkan asih awal, kai decide untuk pergi ke 63 building iaitu di kawasan Yeouido. From subwat station di itaewon kami stop di Yeouinaro station. From subway ni untuk ke 63 building agak jauh. So, kami decide untuk ambil teksi. Tulis kat kertas 63 building in hangul barula pakcik teksi tu faham.hewhew

63 building. Feel2 citer Mygirl.heee
Dalam 63 building ade beberapa attraction. Kami pilih untuk ke Wax Museum and Sky Art. Tiket masuk dalam ni tak ingat sangat tapi approximately dalam RM60++ kot untuk 2 tempat ni. Imax theatre and Sea world kami xberminat nak pergi sebab kat Msia pun banyak aquarium gitu.kekekeke

patung yang nampak real gila

Be part of teddy bear family.hehehe

David Beckham~~~~

Obama pun ada kat sini. Since Korea sangat baik ngan US and diorang sangat kagum ngan US

Masa mula-mula masuk dalam Wax Museum tu kami berdua je. So, seronokla sebab bebas nak buat ape pun. Beberapa minit dalam tu tiba2 bunyi riuh kanak-kanak. Rupa-rupanya budak tadika diorang buat lawatan kat sini. Comel sangat2. Mulut pun bising and bila tgk kami kami berdua lagila terkejut diorang. Alien mana entah pakai pelik dari diorang. Pastu mintak tolong cikgu diorang ambilkan gambar kami ngan dioranng. Budak2 ni sibuk tanya kami dari mana. Bila jawab Malaysia, diorang tak kenal and kesian pulak cikgu diorang kena jelaskan kat mana. Malaysia tak femes. LOL

culik budak.heee

Masa dalam lif. bersesak2 dengan diorang. tapi comelll.heeee

Lepas siap meronda2 kat Wax Museum tu kami pun pergi cari foodcourt kejap. Sebab perut dah sangat lapar tak makan sejak pagi. Nasib baik ade Lotteria kat building ni. So, kami order shrimp burger. yang tu je yang diyakini boleh makan.hoho.

Ni la makanan kami. Dapat free calendar lagi.heee

Then, lepas dah kenyang2 tu barula kami menuju ke SkyArt which is on 63th floor. Sebab tu dipanggil 63 building. Masa nak naik lift tu akan ada orang lead. Special gituuu.heee. Masa dalam lift tu rasa macam feel2 citer Mygirl.heee. Cantik sangat pemandangan masa dalam lift tu. Tpi xsempat snap sebeb laju sangat.hoho
Dah sampai kat skyart~~ kat atas ni banyak exhibition sebenarnyaa

yg ni memang extreme. boleh nampak bangunan bawah sebab lantainye transparent.huhu

view from thereee.

Lepas dah rase lame kat 63building tu, kami pun decide untuk ke hangang park. Nasib baik depan 63building tu ade je teksi yang menuggu. So, kami naik je teksi which cost agak mahal.Tapi sebab takde choice since hangang park agak jauh ngan building ni. dalma 20 minit jugak. Solat di kawasan ni.

watch sunset here. Cantik....

Banpo bridge at the back

Then, lepas beberapa jam lepak kat hangan park, since hari masih awal, kami pundecide untuk ke Hello Kitty Cafe which is at Hongdae area~~ Pusing punya pusing, nasib baik jumpa jugak cafe ni akhirnyeee. Direction yg kami dapat adalah berdasarkan blog2 org yang backpackers ke Korea.heee

Hello Kitty Cafe!!

Pinkish sangat dalam niiii.

Ade jual barang2 Hello kitty yg sangat comel jugak kat sini. Harga pun boleh tahan. wehuuu

Meja and buzzer Hello Kitty yang comel. Once minuman kita dah siap, buzzer tu akan vibrate.hee

ni kat tingkat atas.

What we eat and drinks there. Delicious waffle!!

So, that's how our 3rd day ended~~~ More days coming up soon!!